Twoja Rozrywka

Czy warto skorzystać z porad wróżki?

Chodzenie do wróżki w celu poznania swojej przyszłości stało się obecnie bardzo popularne. Większość klientów to oczywiście kobiety, gdyż to właśnie one najbardziej są ciekawe tego, co może je w przyszłości spotkać. Czasem jednak u wróżek pojawiają się również mężczyźni. Mimo że chodzenie do wróżki stało się bardzo popularne, wciąż są osoby, które się wstydzą się do tego przyznać. Nie musimy się jednak tego wstydzić i ukrywać swoich wizyt u wróżki. Z pomocą przyszły nowe zdobycze techniki, a w szczególności telefony komórkowe, z których można wysyłać wiadomości tekstowe. Dzisiaj bez trudu skorzystamy z możliwości uzyskania porady wróżki właśnie w ten sposób. Wróżka sms to bardzo prosta usługa, musimy wysłać jedynie swoje imię, pytanie, na które chcemy uzyskać odpowiedź i wpisać w sms swoją datę urodzenia.

Wróżka zawsze udziela indywidualnych porad, nawet jeśli rada ma formę sms. Nie bójmy się więc, że korzystając z takiej porady otrzymamy przekopiowaną wiadomość, którą oprócz nas otrzyma także pięć, czy dziesięć innych osób. To po to podajemy w sms swoje imię i datę urodzenia, aby wróżka przygotowała wróżbę dotyczącą tylko i wyłącznie naszej osoby. Wysyłają sms może zadać praktycznie każde pytanie ma w tym względzie żadnych ograniczeń. Możemy więc zapytać na przykład co czeka nas w naszym związku. Ale możemy także zadawać pytania dotyczące naszej pracy, czy przyszłości swoich dzieci. Dobra wróżka udzieli na odpowiedzi na każde z nich. Odpowiedzi są udzielane zazwyczaj bardzo szybko.

Źródło: http://ezoterykatv.pl

Twoje Zdrowie

Olej kokosowy – jakie ma właściwości zdrowotne?

Miłośnicy naturalnych produktów często sięgają po olej kokosowy. Dodają go do kosmetyków i różnych zabiegów pielęgnacyjnych, uwielbiają go także spożywać. Okazuje się, że olej kokosowy może mieć zbawienny wpływ nie tylko na naszą urodę, ale też zdrowie. Zawdzięcza to zawartości specjalnej substancji, którą są trójglicerydy średniołańcuchowe. Choć to nasycone kwasy tłuszczowe, można spożywać je w umiarkowanych ilościach, by przekonać się, jak dobry wpływ na organizm ma olej kokosowy (Allegro Aukcja).

Olej kokosowy może być bardzo dobrym środkiem na odchudzanie. Może zwiększać energetyczny wydatek ciała, co wpływa na szybsze spalanie tłuszczu. Zmniejsza także łaknienie i ogranicza spożywane kalorie. Zawarty w oleju kwas laurynowy wykazuje działanie antybakteryjne, antygrzybiczne i antywirusowe, co sprawia, że może wspomóc leczenie zakażeń, a nawet trądziku. Badania wykazują, że olej kokosowy może też redukować poziom złego cholesterolu we krwi, zmniejszać ryzyko chorób serca oraz łagodzić napady padaczki.

Twoje Zdrowie

Alergia i sposoby walki a Alveo

Alergia jest wrodzoną lub nabytą reakcją uczuleniową organizmu na działanie konkretnych substancji, które dla większości ludzi nie stanowią żadnego zagrożenia. Przy tym alergie wrodzone bardzo często dają o sobie znać w wieku niemowlęcym ale mogą się pojawić nawet po wielu latach, na przykład w okresie dojrzewania. Tak samo, alergie nabyte – będące konsekwencją działania na organizm czynnika drażniącego lub spadku jego odporności – mogą pojawiać się w bardzo różnym wieku. Oznacza to, że jeśli ktoś od dziecka cieszy się dobrym zdrowiem, wcale nie oznacza, że może zaniechać podstawowych środków ostrożności, aby minimalizować ryzyko wystąpienia alergii.

Ponieważ alergia nie jest chorobą samą w sobie, trudno ją leczyć, bowiem nie da się „wyłączyć” układu odpornościowego. Można natomiast wzmacniać odporność organizmu stosując przede wszystkim racjonalną dietę, dbając o kondycję fizyczną i psychiczną oraz minimalizować skutki negatywnego wpływu na organizm takich czynników jak skażenie środowiska, stres, przemęczenie czy uboga dieta. Warto przy tym pomagać sobie, stosując dobrej jakości suplementy diety, których stała obecność w organizmie pomoże mu podjąć skuteczną walkę z zagrożeniem. Świetnym rozwiązaniem są nowoczesne suplementy diety. Jednym z lepszych w tej grupie jest Alveo – całkowicie naturalny preparat wieloskładnikowy, którego podstawowym działaniem jest właśnie wspomaganie organizmu w codziennej pracy, długofalowe budowanie odporności oraz regulacja przemiany materii, dzięki czemu możliwe jest sprawne usuwanie z organizmu szkodliwych substancji lub produktów ubocznych procesów zachodzących w komórkach. Odtruty organizm pracuje niezakłócenie, dzięki czemu ryzyko wystąpienia niekontrolowanych reakcji immunologicznych, czyli alergii – zostaje zminimalizowane.

Charakterystycznymi objawami reakcji alergicznych są:

  • nieżyt nosa, swędzenie, kichanie;
  • kaszel;
  • utrudnione oddychanie;
  • uporczywy świąd;
  • łzawienie i podrażnienie oczu do ostrego zapalenia spojówek włącznie;
  • pokrzywki oraz różnego typu inne wysypki na różnych częściach ciała;
  • ból głowy nie znajdujący do żadnych innych uzasadnień chorobowych;
  • ogólne osłabienie organizmu oraz towarzyszące mu chroniczne zmęczenie.

Najbardziej niebezpieczną reakcją alergiczną jest tzw. wstrząs anafilaktyczny, który może doprowadzić nawet do śmierci.
U zdrowego człowieka układ odpornościowy reaguje na wszelkie zagrożenia z zewnątrz, produkując przeciwciała pozwalające zwalczyć szkodliwe drobnoustroje. W przypadku alergii układ odpornościowy błędnie rozpoznaje niektóre nieszkodliwe elementy jako wroga i mobilizuje białe krwinki, których nadprodukcja może bardzo zaburzyć równowagę organizmu, doprowadzając właśnie do reakcji uczuleniowych. W ten sposób „obronna” reakcja organizmu wywołująca alergię sama powoduje powstanie stanów chorobowych.

Do najbardziej powszechnych czynników alergizujących należą przede wszystkim:

  • pyłki roślin;
  • kurz – w szczególności znajdujące się w nim odchody i resztki pancerzyków chitynowych roztoczy;
  • zarodniki pleśni;
  • niektóre metale, np. nikiel;
  • sierść zwierząt – bardzo często kotów, królików itp.;
  • jad owadów – zwłaszcza błonkoskrzydłych (pszczoły, osy, szerszenie);
  • niektóre naturalne składniki pożywienia – w szczególności orzechy, sezam, ryby i owoce morza, białko jaja kurzego, mleko, zboża, czekolada, niektóre owoce – zwłaszcza cytrusowe i poziomkowe, przyprawy etc.;
  • niektóre syntetyczne składniki kosmetyków lub środków czystości;
  • powszechnie stosowane dodatki do żywności – konserwanty, m.in. kwas benzoesowy, dwutlenek siarki;
  • niektóre powszechnie stosowane leki i ich pochodne – głównie penicylina i aspiryna;
  • produkty chemiczne, takie jak farby, kleje, gumy i żywice.

Alergie dzieli się na kilka grup, mających wspólną genezę powstawania oraz część objawów. Pierwsza grupa obejmuje alergie wziewne, czyli wszelkie reakcje ze strony układu oddechowego na alergeny znajdujące się w powietrzu. Podstawowe objawy to: katar, kichanie, kaszel i drapanie w gardle, problemy z oddychaniem lub świszczący oddech, obrzęk śluzówek górnych dróg oddechowych. Często wymienionym objawom towarzyszy łzawienie oczu oraz zapalenie spojówek. Podstawowymi alergenami wziewnymi są pyłki roślin, zarodniki grzybów i kurz – a dokładniej znajdujące się w nim mikroskopijne roztocza i ich odchody, dym papierosowy oraz lotne frakcje chemicznych substancji drażniących lub toksycznych. Alergie wziewne to w większości alergie nabyte. Mogą być konsekwencją i nadmiernej ekspozycji organizmu na działanie wymienionych alergenów, ale równie często rozwijają się wskutek powikłań po przebytych zakażeniach górnych dróg oddechowych, głownie pochodzenia wirusowego. Jeżeli do tego były one nieprawidłowo leczone lub podawano zbyt wiele antybiotyków, to wyjałowiony i osłabiony organizm jest bardzo podatny na najdrobniejsze niepożądane bodźce, wywołujące niewspółmierne reakcje ze strony rozregulowanego układu immunologicznego. Nieleczona, alergia wziewna może przerodzić się w astmę, zatem zarówno profilaktyka jak i leczenie są tu bardzo ważne.

Kolejna grupą są alergie pokarmowe, polegające na nieprawidłowej reakcji organizmu na antygeny zawarte w pożywieniu. Co ciekawe, nawet w pełni zdrowe i ekologiczne pożywienie może być przyczyną występowania alergii. Ważne jest przy tym odróżnienie wszelkich reakcji alergicznych organizmu od tzw. nietolerancji pokarmowej, której przyczyną jest upośledzenie układu trawiennego, polegające na tym, że organizm nie produkuje jakiegoś enzymu trawiennego, wskutek czego pewne składniki pokarmowe nie są prawidłowo trawione i nie mogą zostać wchłonięte przez organizm. Najsilniej alergizują przede wszystkim: laktoza i gluten (zawarty m.in. w pszenicy). Silne reakcje mogą wywoływać również mleko, jaja, ryby, orzechy i niektóre owoce sezonowe. Najczęstszymi objawami alergii pokarmowych są bóle brzucha, wymioty, zaparcia bądź biegunki, ale równie często mogą im towarzyszyć reakcje skórne w postaci wysypki czy egzemy lub katar, duszność czy kaszel. Alergie pokarmowe bardzo często są uwarunkowane genetycznie i pojawiają się już w pierwszych miesiącach życia. Bardzo ważnym elementem profilaktyki tej grupy alergii jest karmienie piersią niemowlęcia przez okres co najmniej sześciu miesięcy, bowiem wraz mlekiem mamy przyjmuje ono naturalne przeciwciała zmniejszające ryzyko powstawania alergii pokarmowych. Na szczęście dość często alergie pokarmowe mają charakter okresowy i z czasem ustępują, zwłaszcza jeśli organizm jest przez ten czas prawidłowo odżywiany i dba się o wzmacnianie naturalnej bariery immunologicznej w postaci suplementacji wartościowych preparatów.

Ostatnią charakterystyczna grupą są wszelkiego typu alergie skórne. Często są to tzw. alergie kontaktowe, czyli pojawiające się po bezpośrednim zetknięciu się skóry lub błon śluzowych z czynnikiem alergizującym. Tutaj zaliczane są reakcje alergiczne wywołane przez zastosowane kosmetyki lub detergenty, a także podczas kontaktu skóry z niektórymi metalami – na przykład w biżuterii czy metalowych fragmentach odzieży. Również kontakt z drażniącymi substancjami wytwarzanymi przez niektóre rośliny lub ukąszenie przez owada może wywołać reakcję alergiczną, której najbardziej charakterystycznymi objawami są: wystąpienie powierzchownych zmian skórnych – rumienia, pokrzywki, egzemy – połączone z uporczywym świądem i często z towarzyszącym im obrzękiem, pęcherzami lub łuszczeniem się skóry w miejscu zetknięcia się skóry z alergenem. Nieleczone objawy mogą doprowadzić do przewlekłej choroby, jaką jest alergiczne kontaktowe zapalenie skory.

Najlepszą metodą unikania alergii jest całkowite lub częściowe wyeliminowanie czynnika alergizującego. W wielu przypadkach niestety nie jest to możliwe, dlatego jedynym wyjściem staje się minimalizowanie wpływu tychże czynników na organizm alergika. Konieczna staje się farmakoterapia – okresowa lub stała, zależnie od nasilenia objawów alergicznych. Wówczas również wskazana jest suplementacja diety w preparat Alveo, który działa tutaj jak miotełka, wypłukując wszystkie toksyczne pozostałości po lekach.

Twoje Zdrowie

Rak sutka: jak dieta może nas chronić przed tą chorobą?

Kobiece nowotwory stanowią grupę chorób podstępnych i wyjątkowo trudnych w leczeniu. Wykrywane zbyt późno, stają się częstą przyczyną zgonów. Jedną z tych chorób, które są powszechnym problemem, staje się w ostatnich latach rak sutka. Czy istnieje skuteczny sposób na to, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia tej choroby? Systematyczne badania oraz unikanie palenia papierosów to ważna sprawa. Równie ważna jest też codzienna dieta, która może okazać się skutecznym wsparciem dla każdej kobiety.

Jakie produkty sprawiają, że ryzyko raka sutka zostanie ograniczone w znacznym stopniu?

Dieta, która ma chronić przed rakiem sutka, powinna opierać się na tych owocach i warzywach, w których znajdują się spore ilości beta karotenu. Marchew, mango, szpinak i brzoskwinie to produkty, które powinny często pojawiać się na talerzu każdej kobiety. Ważnymi produktami są również tłuste ryby morskie. Tuńczyk oraz sardynki, w których znajdują się cenne kwasy omega-3, to wspaniałe dodatki do zdrowego menu. Kwasy te występują również w nasionach lnu, po które również warto sięgać. Soja oraz owoce zawierające witaminę C stanowią kolejny składnik diety, która ma zmniejszać ryzyko wystąpienia tego kobiecego nowotworu. Brokuły, kapusta oraz otręby pszenne stanowią kolejną grupę produktów, które w kobiecej diecie odgrywają bardzo ważną rolę.
Rak sutka to groźna choroba, której nie można lekceważyć. Każda kobieta powinna pamiętać o systematycznych badaniach. Wsparciem będzie też zdrowa dieta, która zapewni dodatkową ochronę. W czasach, gdy rak sutka zbiera tak krwawe żniwo, taka profilaktyka staje się niezwykle ważna dla każdej kobiety.

Twoje Zdrowie

Mieć serce jak dzwon

Jest najważniejszym i niezastąpionym organem człowieka. Bez jego bicia człowiek by nie żył. Nazwane jest „cudem natury” ze względu na swoją budowę jak i z uwagi na funkcje. Pracuje przez całe życie. Tym wspaniałym narządem centralnego układu krwionośnego jest serce. O to kilka rad na wzmocnienie jego: po pierwsze trzeba zrezygnować z tłustych potraw. Szczególnie tłuszcze zwierzęce spożywane w nadmiarze podwyższają zły cholesterol. Taki cholesterol powoduje miażdżycę i zawał. Warto więc postawić na tłuszcze roślinne i dodatkowo wzmacniać swoje serce wybierając dietę bogatą w ryby, kwasy Omega-3, potas żelazo, magnez, witaminy z grupy B- też usprawniają jego pracę. Następnie trzeba unikać stresów, które chwieją całym organizmem. Dobrym sposobem na rozładowanie napięcia jest aktywność fizyczna, która zarazem zapobiega chorobom układu krążenia. Dobre więc formy ruchu to: jogging, nordic walking, jazda na rowerze, jazda na łyżwach, spacery- zwłaszcza długie. Kolejną dobrą radą dla naszego zdrowia jest kontrolowanie swojego ciśnienia, zwłaszcza osoby po pięćdziesiątym roku życia powinny wprowadzić do swojego życia regularne mierzenie ciśnienia. Zbyt wysokie może doprowadzić do udarów i zawałów. Aby z kolei zapobiec nadciśnieniu trzeba ograniczyć nadmiar soli w diecie. Dla serca także źle działa nadmierne przeziębianie się i szok termiczny. Pamiętajmy więc, a żeby w zimie nie wychodzić bez kurtki na powietrze, oraz nie pić alkoholu przed wyjściem na dwór. No i generalnie trzeba uważać na wszelakie infekcje, które za każdym razem osłabiają serce. Musi nam przecież służyć ono przez całe życie. Niech bije więc miarowo jak dzwon.

Twoje Zdrowie

Sok noni – egzotyczne źródło naszego zdrowia

W naszej kuchni coraz częściej goszczą suplementy diety oparte o naturalne składniki. Nic dziwnego, bowiem okazuje się, że mają zwykle zbawienny wpływ na nasz organizm i pozytywnie oddziałują na procesy w nim zachodzące. Dużą popularnością cieszy się ostatnio sok noni, który zawiera sporo aktywnych substancji, dzięki czemu jest doskonałym uzupełnieniem naszej diety.

Sok noni – bogate źródło substancji aktywnych

Naukowcy cały czas badają skład noni, które zawierają naprawdę bardzo wiele różnego rodzaju substancji aktywnych. Okazuje się, że bogate w nie są nie tylko owoce, ale także liście, kwiaty, korzenie oraz oczywiście sok, w którym znajduje się sporo glukozy i fruktozy, ale także ogromne ilości potasu, sodu, magnezu, a także wapnia – minerałów bardzo potrzebnych naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. To jednak nie wszystko, bowiem sok noni to także źródło witamin – w tym m.in. tych z grupy B oraz A, E i C. Tej ostatniej jest tutaj najwięcej, a koncentrat z owocu noni może pokrywać nasze dzienne zapotrzebowanie w aż nawet 250%! Sok noni zawiera także liczne polifenole.

Jak działa sok noni? Wpływ suplementu na nasz organizm

Najważniejsze działanie soku to potwierdzone przez naukowców działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybiczne oraz, co bardzo istotne, przeciwnowotworowe. Wszystko za sprawą polifenoli, które hamują rozwój tych enzymów, które są związane z wszelkimi infekcjami i stanami zapalnymi. Warto też podkreślić, że sok noni ma silne działanie przeciwbólowe (porównywane z morfiną) i choć wciąż trwają badania nad jego działaniem, uważa się, że wpływa on także pozytywnie na pracę całego naszego organizmu. Wspiera trawienie, dzięki czemu jesteśmy mniej narażeni na choroby jelit i świetnie działa także na nasz układ nerwowy. Wg. producentów pomaga złagodzić objawy zespołu przewlekłego zmęczenia, bóle głowy, choroby serca, a nawet wspomaga leczenie wrzodów żołądka, nerek czy nadciśnienia. Co jeszcze? Pozytywne działanie soku z noni jest naprawdę bardzo szerokie, bowiem pomaga on także w walce z infekcjami pęcherza, grzybicą, pleśniawkami, a nawet cukrzycą, gorączką.

Źródło informacji: http://www.lubienoni.pl/

Twoje Zdrowie

Zdrowa dieta. Papryka

Kolorowe i chrupiące warzywa cieszą się wielką popularnością. Są smaczne i zdrowe, a gdy pojawiają się na talerzu, posiłki stają się radośniejsze. Warzywem, które z takimi cechami może być kojarzone w pierwszej kolejności, jest bez wątpienia popularna papryka. Warzywo to dostarcza nam ogromnej ilości witamin, dzięki którym nasza dieta staje się cennym wsparciem dla organizmu. Papryka pojawia się też w licznych przepisach, a dania z jej udziałem mogą stworzyć ciekawą kolekcję potraw. Bez wątpienia jest to to dieta zdrowa i ciekawa, która przyciąga uwagę ciekawym smakiem, cudownym aromatem oraz miłym dla oka wyglądem. Już sama papryka wspaniale smakuje, świetnie sprawdza się też jako składnik surówek. Można ją stosować jako warzywo duszone, a wypełniona farszem lub naniesiona na pizzę papryka chętnie jest zjadana i przez tych, którzy zazwyczaj za warzywami nie przepadają.

A jaką wartość odżywczą ma papryka? Dlaczego zdrowa i wartościowa dieta nie może się obejść bez tego warzywa?

Papryka to wysoka zawartość bezcennych dla ludzkiego zdrowia składników odżywczych. Znajduje się w mniej wiele cennych witamin, w tym witaminy A, C oraz sporo witamin z grupy B. Dzięki papryce nasz organizm może otrzymać sporą ilość fitozwiązków, skutecznie mogących chronić nas przed groźnymi chorobami. Papryka nie bez powodu zajmuje ważne miejsce w tak ważnym programie żywieniowym, jakim jest dieta antynowotworowa. Warzywo to doskonale wpływa też na naturalną odporność organizmu, warto więc po kolorową i smaczną paprykę sięgać możliwie jak najczęściej.

Źródło: zdrowa-dieta.info

Twoje Zdrowie

Jak zdrowo dobierać produkty podczas posiłków

W dzisiejszych czasach odżywiamy się szybko, niechlujnie, niezdrowo. Wskazują na to liczne dolegliwości i schorzenia, coraz częściej spotykające nas i nasze rodziny. Co jest tego przyczyną?

Jedną z przyczyn może być niewłaściwe dobieranie produktów podczas posiłków. Ale co to tak naprawdę znaczy?

Biologicznie rzecz biorąc posiłki, które trawimy składają się z węglowodanów, białek i tłuszczów w różnych proporcjach w potrawie. Mało osób wie, że te produkty z przewagą w zawartości np. białek są inaczej trawione niż te z przewagą węglowodanów. I najlepiej jest ich nie mieszać ze sobą w jednym daniu. Tłuszcze natomiast są neutralne i można mieszać je z białkami lub węglowodanami.

Niewiedza to może przyczyniać się do różnego rodzaju kłopotów z układem trawiennym, nadwrażliwością żołądka, problemami z wątrobą, czy innymi narządami, np. jelitami. Ale o co tak naprawdę chodzi ?

Można to wyjaśnić na przykładzie zwykłego obiadu. Dwudaniowy obiad składający się z rosołu, gotowanych ziemniaków i mięsa może się umocnić nasze zdrowie, albo je osłabić. Jak to wygląda?
Jako pierwszy spożywamy rosół – jest to roztwór z mięsa, wywar znaczy to że zawiera tłuszcz. Rosół jest trawiony kilka godzin 3-4. Potem jemy ziemniaki z mięsem. Mięso jest trawione głównie w żołądku przez odpowiednie kwasy trawienne żołądka, a ziemniaki są trawione początkowo w jamie ustnej a potem i w innych częściach układu trawiennego poza żołądkiem. Zjedzenie wszystkiego na raz jest bardzo kłopotliwe dla organizmu ponieważ trawi on poszczególne pokarmu w różny sposób, w różnym czasie i w różnych miejscach, a to powoduje zaburzenia trawienia. Skutkami takiego trybu jedzenia: „wszystkiego ze wszystkim” i w dodatku bez odpowiedniej ilości surówek bądź warzyw powoduje kłopoty i dolegliwości na krótszą metę, a na dłuższą schorzenia układu trawienia.

Jak zatem zadbać o prawidłowe odżywianie?

Jeść dużo surówek i warzyw podczas codziennych posiłków, starać się nie popijać podczas jedzenia i zachować umiar w mieszaniu pokarmów z przewagą białek z produktami z przewagą węglowodanów. Odpowiednia dieta czasem może zająć trochę więcej czasu podczas przygotowywania posiłków, ale jest gwarantem podbudowania naszego zdrowia i dobrego samopoczucia na co dzień.