Olej kokosowy – jakie ma właściwości zdrowotne?

Miłośnicy naturalnych produktów często sięgają po olej kokosowy. Dodają go do kosmetyków i różnych zabiegów pielęgnacyjnych, uwielbiają go także spożywać. Okazuje się, że olej kokosowy może mieć zbawienny wpływ nie tylko na naszą urodę, ale też zdrowie. Zawdzięcza to zawartości specjalnej substancji, którą są trójglicerydy średniołańcuchowe. Choć to nasycone kwasy tłuszczowe, można spożywać je w umiarkowanych ilościach, by przekonać się, jak dobry wpływ na organizm ma olej kokosowy (Allegro Aukcja).

Olej kokosowy może być bardzo dobrym środkiem na odchudzanie. Może zwiększać energetyczny wydatek ciała, co wpływa na szybsze spalanie tłuszczu. Zmniejsza także łaknienie i ogranicza spożywane kalorie. Zawarty w oleju kwas laurynowy wykazuje działanie antybakteryjne, antygrzybiczne i antywirusowe, co sprawia, że może wspomóc leczenie zakażeń, a nawet trądziku. Badania wykazują, że olej kokosowy może też redukować poziom złego cholesterolu we krwi, zmniejszać ryzyko chorób serca oraz łagodzić napady padaczki.

Rak sutka: jak dieta może nas chronić przed tą chorobą?

Kobiece nowotwory stanowią grupę chorób podstępnych i wyjątkowo trudnych w leczeniu. Wykrywane zbyt późno, stają się częstą przyczyną zgonów. Jedną z tych chorób, które są powszechnym problemem, staje się w ostatnich latach rak sutka. Czy istnieje skuteczny sposób na to, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia tej choroby? Systematyczne badania oraz unikanie palenia papierosów to ważna sprawa. Równie ważna jest też codzienna dieta, która może okazać się skutecznym wsparciem dla każdej kobiety.

Jakie produkty sprawiają, że ryzyko raka sutka zostanie ograniczone w znacznym stopniu?

Dieta, która ma chronić przed rakiem sutka, powinna opierać się na tych owocach i warzywach, w których znajdują się spore ilości beta karotenu. Marchew, mango, szpinak i brzoskwinie to produkty, które powinny często pojawiać się na talerzu każdej kobiety. Ważnymi produktami są również tłuste ryby morskie. Tuńczyk oraz sardynki, w których znajdują się cenne kwasy omega-3, to wspaniałe dodatki do zdrowego menu. Kwasy te występują również w nasionach lnu, po które również warto sięgać. Soja oraz owoce zawierające witaminę C stanowią kolejny składnik diety, która ma zmniejszać ryzyko wystąpienia tego kobiecego nowotworu. Brokuły, kapusta oraz otręby pszenne stanowią kolejną grupę produktów, które w kobiecej diecie odgrywają bardzo ważną rolę.
Rak sutka to groźna choroba, której nie można lekceważyć. Każda kobieta powinna pamiętać o systematycznych badaniach. Wsparciem będzie też zdrowa dieta, która zapewni dodatkową ochronę. W czasach, gdy rak sutka zbiera tak krwawe żniwo, taka profilaktyka staje się niezwykle ważna dla każdej kobiety.

Mieć serce jak dzwon

Jest najważniejszym i niezastąpionym organem człowieka. Bez jego bicia człowiek by nie żył. Nazwane jest „cudem natury” ze względu na swoją budowę jak i z uwagi na funkcje. Pracuje przez całe życie. Tym wspaniałym narządem centralnego układu krwionośnego jest serce. O to kilka rad na wzmocnienie jego: po pierwsze trzeba zrezygnować z tłustych potraw. Szczególnie tłuszcze zwierzęce spożywane w nadmiarze podwyższają zły cholesterol. Taki cholesterol powoduje miażdżycę i zawał. Warto więc postawić na tłuszcze roślinne i dodatkowo wzmacniać swoje serce wybierając dietę bogatą w ryby, kwasy Omega-3, potas żelazo, magnez, witaminy z grupy B- też usprawniają jego pracę. Następnie trzeba unikać stresów, które chwieją całym organizmem. Dobrym sposobem na rozładowanie napięcia jest aktywność fizyczna, która zarazem zapobiega chorobom układu krążenia. Dobre więc formy ruchu to: jogging, nordic walking, jazda na rowerze, jazda na łyżwach, spacery- zwłaszcza długie. Kolejną dobrą radą dla naszego zdrowia jest kontrolowanie swojego ciśnienia, zwłaszcza osoby po pięćdziesiątym roku życia powinny wprowadzić do swojego życia regularne mierzenie ciśnienia. Zbyt wysokie może doprowadzić do udarów i zawałów. Aby z kolei zapobiec nadciśnieniu trzeba ograniczyć nadmiar soli w diecie. Dla serca także źle działa nadmierne przeziębianie się i szok termiczny. Pamiętajmy więc, a żeby w zimie nie wychodzić bez kurtki na powietrze, oraz nie pić alkoholu przed wyjściem na dwór. No i generalnie trzeba uważać na wszelakie infekcje, które za każdym razem osłabiają serce. Musi nam przecież służyć ono przez całe życie. Niech bije więc miarowo jak dzwon.

Sok noni – egzotyczne źródło naszego zdrowia

W naszej kuchni coraz częściej goszczą suplementy diety oparte o naturalne składniki. Nic dziwnego, bowiem okazuje się, że mają zwykle zbawienny wpływ na nasz organizm i pozytywnie oddziałują na procesy w nim zachodzące. Dużą popularnością cieszy się ostatnio sok noni, który zawiera sporo aktywnych substancji, dzięki czemu jest doskonałym uzupełnieniem naszej diety.

Sok noni – bogate źródło substancji aktywnych

Naukowcy cały czas badają skład noni, które zawierają naprawdę bardzo wiele różnego rodzaju substancji aktywnych. Okazuje się, że bogate w nie są nie tylko owoce, ale także liście, kwiaty, korzenie oraz oczywiście sok, w którym znajduje się sporo glukozy i fruktozy, ale także ogromne ilości potasu, sodu, magnezu, a także wapnia – minerałów bardzo potrzebnych naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. To jednak nie wszystko, bowiem sok noni to także źródło witamin – w tym m.in. tych z grupy B oraz A, E i C. Tej ostatniej jest tutaj najwięcej, a koncentrat z owocu noni może pokrywać nasze dzienne zapotrzebowanie w aż nawet 250%! Sok noni zawiera także liczne polifenole.

Jak działa sok noni? Wpływ suplementu na nasz organizm

Najważniejsze działanie soku to potwierdzone przez naukowców działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybiczne oraz, co bardzo istotne, przeciwnowotworowe. Wszystko za sprawą polifenoli, które hamują rozwój tych enzymów, które są związane z wszelkimi infekcjami i stanami zapalnymi. Warto też podkreślić, że sok noni ma silne działanie przeciwbólowe (porównywane z morfiną) i choć wciąż trwają badania nad jego działaniem, uważa się, że wpływa on także pozytywnie na pracę całego naszego organizmu. Wspiera trawienie, dzięki czemu jesteśmy mniej narażeni na choroby jelit i świetnie działa także na nasz układ nerwowy. Wg. producentów pomaga złagodzić objawy zespołu przewlekłego zmęczenia, bóle głowy, choroby serca, a nawet wspomaga leczenie wrzodów żołądka, nerek czy nadciśnienia. Co jeszcze? Pozytywne działanie soku z noni jest naprawdę bardzo szerokie, bowiem pomaga on także w walce z infekcjami pęcherza, grzybicą, pleśniawkami, a nawet cukrzycą, gorączką.

Źródło informacji: http://www.lubienoni.pl/

Zdrowa dieta. Papryka

Kolorowe i chrupiące warzywa cieszą się wielką popularnością. Są smaczne i zdrowe, a gdy pojawiają się na talerzu, posiłki stają się radośniejsze. Warzywem, które z takimi cechami może być kojarzone w pierwszej kolejności, jest bez wątpienia popularna papryka. Warzywo to dostarcza nam ogromnej ilości witamin, dzięki którym nasza dieta staje się cennym wsparciem dla organizmu. Papryka pojawia się też w licznych przepisach, a dania z jej udziałem mogą stworzyć ciekawą kolekcję potraw. Bez wątpienia jest to to dieta zdrowa i ciekawa, która przyciąga uwagę ciekawym smakiem, cudownym aromatem oraz miłym dla oka wyglądem. Już sama papryka wspaniale smakuje, świetnie sprawdza się też jako składnik surówek. Można ją stosować jako warzywo duszone, a wypełniona farszem lub naniesiona na pizzę papryka chętnie jest zjadana i przez tych, którzy zazwyczaj za warzywami nie przepadają.

A jaką wartość odżywczą ma papryka? Dlaczego zdrowa i wartościowa dieta nie może się obejść bez tego warzywa?

Papryka to wysoka zawartość bezcennych dla ludzkiego zdrowia składników odżywczych. Znajduje się w mniej wiele cennych witamin, w tym witaminy A, C oraz sporo witamin z grupy B. Dzięki papryce nasz organizm może otrzymać sporą ilość fitozwiązków, skutecznie mogących chronić nas przed groźnymi chorobami. Papryka nie bez powodu zajmuje ważne miejsce w tak ważnym programie żywieniowym, jakim jest dieta antynowotworowa. Warzywo to doskonale wpływa też na naturalną odporność organizmu, warto więc po kolorową i smaczną paprykę sięgać możliwie jak najczęściej.

Źródło: zdrowa-dieta.info

Jak zdrowo dobierać produkty podczas posiłków

W dzisiejszych czasach odżywiamy się szybko, niechlujnie, niezdrowo. Wskazują na to liczne dolegliwości i schorzenia, coraz częściej spotykające nas i nasze rodziny. Co jest tego przyczyną?

Jedną z przyczyn może być niewłaściwe dobieranie produktów podczas posiłków. Ale co to tak naprawdę znaczy?

Biologicznie rzecz biorąc posiłki, które trawimy składają się z węglowodanów, białek i tłuszczów w różnych proporcjach w potrawie. Mało osób wie, że te produkty z przewagą w zawartości np. białek są inaczej trawione niż te z przewagą węglowodanów. I najlepiej jest ich nie mieszać ze sobą w jednym daniu. Tłuszcze natomiast są neutralne i można mieszać je z białkami lub węglowodanami.

Niewiedza to może przyczyniać się do różnego rodzaju kłopotów z układem trawiennym, nadwrażliwością żołądka, problemami z wątrobą, czy innymi narządami, np. jelitami. Ale o co tak naprawdę chodzi ?

Można to wyjaśnić na przykładzie zwykłego obiadu. Dwudaniowy obiad składający się z rosołu, gotowanych ziemniaków i mięsa może się umocnić nasze zdrowie, albo je osłabić. Jak to wygląda?
Jako pierwszy spożywamy rosół – jest to roztwór z mięsa, wywar znaczy to że zawiera tłuszcz. Rosół jest trawiony kilka godzin 3-4. Potem jemy ziemniaki z mięsem. Mięso jest trawione głównie w żołądku przez odpowiednie kwasy trawienne żołądka, a ziemniaki są trawione początkowo w jamie ustnej a potem i w innych częściach układu trawiennego poza żołądkiem. Zjedzenie wszystkiego na raz jest bardzo kłopotliwe dla organizmu ponieważ trawi on poszczególne pokarmu w różny sposób, w różnym czasie i w różnych miejscach, a to powoduje zaburzenia trawienia. Skutkami takiego trybu jedzenia: „wszystkiego ze wszystkim” i w dodatku bez odpowiedniej ilości surówek bądź warzyw powoduje kłopoty i dolegliwości na krótszą metę, a na dłuższą schorzenia układu trawienia.

Jak zatem zadbać o prawidłowe odżywianie?

Jeść dużo surówek i warzyw podczas codziennych posiłków, starać się nie popijać podczas jedzenia i zachować umiar w mieszaniu pokarmów z przewagą białek z produktami z przewagą węglowodanów. Odpowiednia dieta czasem może zająć trochę więcej czasu podczas przygotowywania posiłków, ale jest gwarantem podbudowania naszego zdrowia i dobrego samopoczucia na co dzień.

Osteoporoza a dieta: po jakie produkty warto sięgać?

Osłabione kości oraz ich większa podatność na urazy i złamania – oto główne problemy związane z tą chorobą. Osteoporoza to poważny problem, z którym zmaga się wielu pacjentów na całym świecie. Brak ruchu oraz niewłaściwa dieta są jej częstymi przyczynami, choć i zmiany związane z hormonami mają spory wpływ na jej rozwój. Osteoporoza to problem, z którym najczęściej zmagają się kobiety w okresie menopauzy. Siedzący tryb życia oraz błędy żywieniowe sprawiają jednak, że i panowie często muszą walczyć z tym problemem. Co gorsza, w gronie pacjentów coraz częściej pojawiają się osoby dość młode.

Jaka dieta może pomóc w walce z osteoporozą? Jakie produkty mogą skutecznie wspierać nasze kości?

Dieta, która ma chronić przed osteoporozą i skutecznie wspierać kości, powinna uwzględniać przede wszystkim te produkty, w których znajduje się wapń. Szczególnie zalecane jest tu mleko oraz jego przetwory. By organizm mógł wchłaniać wapń, warto wspierać się również tymi produktami, w których znajduje się witamina D. Znaleźć ją można m. in. w tłustych rybach morskich oraz w produktach mlecznych. Dieta, w której pojawią się produkty sojowe, stanie się jeszcze skuteczniejsza. Dodatkowo powinny się w niej pojawić te produkty, w których znajduje się bor. Jego najlepszym źródłem są suszone owoce, które mogą się okazać wspaniałą i zdrową przekąską dla każdego z nas.

Odpowiednia dieta oraz systematyczna aktywność fizyczna to sprawy bardzo ważne w profilaktyce. Dzięki nim osteoporoza może nas ominąć, a my dłużej będziemy mogli się cieszyć zdrowiem i sprawnością fizyczną.